Is jouw marketing klaar voor de feestdagen?

De meeste van uw klanten zoeken cadeaus voor andere mensen, dus uw strategie voor productaanbevelingen hoeft op dit moment niet per se te worden gepersonaliseerd. Kerstmis is een tijd voor inspiratie, dus help je shoppers een handje door te laten zien wat andere klanten hebben bekeken of gekocht tijdens de feestdagen. Dit creëert een gevoel van sociale validatie en verhoogt ook FOMO (of ‘fear of missing out’ – wat we in een later gedeelte zullen bespreken).

Er zijn veel manieren om met productaanbevelingen te werken voor uw e-commerce-configuratie voor kerst, zoals het gebruik van filters op basis van categorieën, producttags, prijzen of welk specifiek filter dan ook dat zinvol is voor uw winkel. Geef zoveel mogelijk van deze aanbevelingen weer (maar nog steeds op een gestructureerde en navigatievriendelijke manier).

Een slimme tactiek is om één aanbevelingsvak te creëren dat geschikt is voor de ontvanger van het cadeau. Als de gebruiker bijvoorbeeld op zoek is naar een cadeau voor mama/papa, is het logisch om producten en cadeau-ideeën voor kinderen uit te sluiten.

Door aanbevelingen te onderscheiden op basis van de ontvanger van het cadeau, bespaart u uw klanten niet alleen tijd bij het bruinen van irrelevante producten, maar helpt u ze ook naar items die het beste aansluiten bij wat ze zoeken – wat ook de kans verkleint dat ze stuiteren naar een andere website.

www.add-design.be